| SÖZLÜ SUNUMLAR | |||
| 19.09.2025 CUMA | SALON 1 Prof. Dr. Nevzat KOR SALONU | SALON 2 Prof. Dr. Fuat SEZGİN SALONU | SALON 3 Prof. Dr. Gültekin YILDIZ SALONU |
| Oturum Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ÖZDEMİR | Oturum Başkanı: Prof. Dr. Mustafa BEKTAŞ | Oturum Başkanı: Prof. Dr. Şenol BEŞOLUK | |
| 1. OTURUM | Ders kitapları ve paydaş görüşleri bağlamında Türkiye’de çocuk imgesinin dönüşümü (1923-2023), Aysel FERAH ÖZCAN | Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Türkiye’nin UNESCO Dünya Mirası Miras Alanlarını VR Teknolojisi Aracılığıyla Ortaokul Öğrencilerine Tanıtmalarına İlişkin Algılarının İncelenmesi Hüseyin Çalışkan, Yiğit CEBECİ, Mehmet UYMAZ, Dilan BULUT GEVHER | Examining teacher candidates' identification of misconceptions, Elif ATABEK YİĞİT, Fatime BALKAN KIYICI, Ahmet Burak ŞENÖZ |
| 14.00-15.00 | Öğrenen örgütlerde girişimci öğretmen davranışları, Gözde SEZEN GÜLTEKİN, Yasemin SALİH | Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Bilim, Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanına İlişkin Pedagojik İçerik Bilgilerinin İncelenmesi, Hüseyin ÇALIŞKAN, Güneş KILINÇ | Modelling the effects of personal factors on information security awareness, Ebru ALBAYRAK |
| Sosyal bilgiler öğretim programlarındaki yer temelli eğitime ilişkin kazanımların ders kitaplarına yansıması, Hüseyin ÇALIŞKAN, Esra EKERBİÇER | Sınıf Öğretmenleri Perspektifinden Fen Bilimleri Öğretimi Sürecinde Gerçekleştirilen Uyarlamalar, Emrah BİLGİÇ | Eleştirel Okuma Öğretimin Eleştirel Okuma Becerisine Etkisi, Hatice Namlı Emiroğlu | |
| Ortaokul 7. sınıf matematik öğretiminde oyunlaştırma temelli çevrimiçi öğrenme platformunun öğrenci başarısı üzerine etkileri, Ebru ALBAYRAK, Kübra Kevser DİMBAŞ | Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin Türkçe anlama/anlatma becerilerinin incelenmesi, Musa ÇALIŞIR
| Perceptions of War-Peace and Ukraine-Russia in Textbooks Corresponding to Russia and Ukraine Social Studies Course, Hüseyin ÇALIŞKAN, Yiğit CEBECİ, Mehmet UYMAZ | |
| 19.09.2025 CUMA | SALON 1 Prof. Dr. Nevzat KOR SALONU | SALON 2 Prof. Dr. Fuat SEZGİN SALONU | SALON 3 Prof. Dr. Gültekin YILDIZ SALONU |
| Oturum Başkanı: Prof. Dr. Murat İSKENDER | Oturum Başkanı: Prof. Dr. Elif ATABEK YİĞİT | Oturum Başkanı: Doç. Dr. Özkan ERGENE | |
| 2. OTURUM | 6.sınıf matematik dersi kümeler konusunun aktif öğrenme teknikleri ile öğretiminin etkisinin çeşitli değikenler açısından incelenmesi Sakarya Üniversitesi, Duygu GÜR ERDOĞAN, Şeyda ŞİMŞEK | Bibliometric Analysis of Studies on Sustainability in Education, Mehmet Emin USTA, Ümit DOĞAN | Sınıf Öğretmenlerinin E-Okul Yönetim Bilgi Sisteminin Karar Destek Sistemine Dönüştürülmesine Yönelik Görüşleri, Musa ÇALIŞIR, Damla Nur Akkaya, Mustafa BEKTAŞ |
| 16.30-17.30 | Okuduğunu anlama becerisine yönelik etkinliklerin farklı puanlayıcılar tarafından genellenebilirlik kuramı ile incelenmesi Sakarya Üniversitesi, Gülden KAYA UYANIK, Serap ATAOĞLU | Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programında Yer Alan Kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi, Yakup ALAN | 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında Yer Alan Kazanımların Ve Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Yerelliğe Yansıması, Şenol BEŞOLUK, Handenur KARAHAN |
| Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kariyerlerinde Karşılaştığı Problemler, Şenol BEŞOLUK, Hüseyin Tugay KOCAÖZ | The Effect of Pre-service Social Studies Teachers' Technology Use Self-Efficacy on Their Academic Achievement, Hüseyin ÇALIŞKAN, Ayça ORHAN | Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Duygu Durumlarının ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Duyarlılıklarının Kişilik Tiplerine Göre İncelenmesi, Ercan MASAL, Nergiz YURDAKUL | |
| Teacher Opinions On The Contribution Of Intelligence Games To Student Development, Zeynep DEMİRTAŞ, Bahar SAVAŞ YAĞCI | Her Çocuk Şiir Yazabilir: İlkokul öğrencilerine yönelik dijital şiir yazma asistanı, Dursun AKSU | Behiç Ak'ın Çocuk Romanlarının Çocuk Edebiyatının Temel Ögeleri Açısından İncelenmesi, Mehmet ÖZDEMİR, Nazmiye BEKAR | |
| Öğretmenlerin Milli Eğitim Bakanlığının ölçme ve değerlendirme alanında gerçekleştirdiği değişiklikler konusundaki görüşleri ve özyeterlik algıları, Levent ERTUNA, Recep YAZICI | The Effects of Teacher Mobility on the Academic Success of Primary School Students, Mehmet Emin USTA | İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin ahlaki olgunlukları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki, Zeynep DEMİRTAŞ, Elif DAĞLI
|
| 20.09.2025 CUMARTESİ | SALON 1 Prof. Dr. Nevzat KOR SALONU | SALON 2 Prof. Dr. Fuat SEZGİN SALONU | SALON 3 Prof. Dr. Gültekin YILDIZ SALONU |
| Oturum Başkanı: Prof. Dr. Mustafa BAYRAKCI | Oturum Başkanı: Doç. Dr. Canan SOLA ÖZGÜÇ | Oturum Başkanı: Doç. Dr. Eda DEMİRHAN | |
| 1. OTURUM | Farklı milletlerden ortaokul öğrencileri barış algılarının karşılaştırmalı incelenmesi, Hüseyin ÇALIŞKAN, Yiğit CEBECİ | Etkin vatandaşlık için otantik öğrenmenin kullanılması: Roman öğrencilerle bir eylem araştırması, Hülya ÇELİK, Taha ŞENEL | Ortaokul öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde Panoroma 1453 Tarih Müzesi gezi deneyimine ilişkin görüşleri, Hülya ÇELİK, Betül AYDEYER |
| 16.30-17.30 | FIRST LEGO LEAGUE etkinliklerinde işbirlikli öğrenmenin rolü: takım başarısı üzerine bir analiz, Onur İŞBULAN, Aysel YILDIRIM | Öğretmenlerin siber insani değer düzeylerinin 360 derece değerlendirilmesi Sakarya Üniversitesi, Gözde SEZEN GÜLTEKİN, Sümeyye DOĞAN | Ortaokul ingilizce öğretmenlerinin dijital yeterlikleri üzerinde öğretmen öz-yeterlik ve öğretmen özerkliğinin rolünün incelenmesi, Elif BOZYİĞİT, Tuğba YALÇIN |
| 2023-2024 LGS sınav sorularının okuduğunu anlama ve yorumlama becerisi açısından incelenmesi, Alparslan OKUR, Ayşenur ÖRSDEMİR | Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim gören 4-5 yaş çocuklarının motor gelişim düzeylerinin incelenmesi, Ahmet SAKİN, Gülgez BASMANAV | Okul Öncesi Dönemde İşitme Yetersizliği Olan Çocukların Erken Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesinde Kullanılan Materyallerin İncelenmesi, Özlem ASLAN BAĞCI, İsmail KÖSE | |
| Parents’ views on out-of-school environments, Fatime BALKAN KIYICI, Elif ATABEK YİĞİT | Yapay zeka destekli öğrenme araçlarının programlama eğitimdeki rolü: 6. sınıf öğrencileri üzerine bir inceleme, Şule YILMAZ ÖZDEN, Özlem ŞAHİN | Playing outside, thriving inside: exploring the impact of outdoor play frequency on emotional intelligence in children aged 5–6, Eslem Gözde ŞENÖZ | |