Ana Sayfa
Zirve Programı
Sözlü Sunumlar

Sözlü Sunumlar

SÖZLÜ SUNUMLAR
19.09.2025 CUMA SALON 1
Prof. Dr. Nevzat KOR SALONU
SALON 2
Prof. Dr. Fuat SEZGİN SALONU
SALON 3
Prof. Dr. Gültekin YILDIZ SALONU
  Oturum Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ÖZDEMİR Oturum Başkanı: Prof. Dr. Mustafa BEKTAŞ Oturum Başkanı: Prof. Dr. Şenol BEŞOLUK
1. OTURUM Ders kitapları ve paydaş görüşleri bağlamında Türkiye’de çocuk imgesinin dönüşümü (1923-2023), Aysel FERAH ÖZCAN Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Türkiye’nin UNESCO Dünya Mirası Miras Alanlarını VR Teknolojisi Aracılığıyla Ortaokul Öğrencilerine Tanıtmalarına İlişkin Algılarının İncelenmesi Hüseyin Çalışkan, Yiğit CEBECİ, Mehmet UYMAZ, Dilan BULUT GEVHER Examining teacher candidates' identification of misconceptions, Elif ATABEK YİĞİT, Fatime BALKAN KIYICI, Ahmet Burak ŞENÖZ
14.00-15.00 Öğrenen örgütlerde girişimci öğretmen davranışları, Gözde SEZEN GÜLTEKİN, Yasemin SALİH Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Bilim, Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanına İlişkin Pedagojik İçerik Bilgilerinin İncelenmesi, Hüseyin ÇALIŞKAN, Güneş KILINÇ Modelling the effects of personal factors on information security awareness, Ebru ALBAYRAK
  Sosyal bilgiler öğretim programlarındaki yer temelli eğitime ilişkin kazanımların ders kitaplarına yansıması, Hüseyin ÇALIŞKAN, Esra EKERBİÇER Sınıf Öğretmenleri Perspektifinden Fen Bilimleri Öğretimi Sürecinde Gerçekleştirilen Uyarlamalar, Emrah BİLGİÇ Eleştirel Okuma Öğretimin Eleştirel Okuma Becerisine Etkisi, Hatice Namlı Emiroğlu
  Ortaokul 7. sınıf matematik öğretiminde oyunlaştırma temelli çevrimiçi öğrenme platformunun öğrenci başarısı üzerine etkileri, Ebru ALBAYRAK, Kübra Kevser DİMBAŞ

Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin Türkçe anlama/anlatma becerilerinin incelenmesi, Musa ÇALIŞIR

 

Perceptions of War-Peace and Ukraine-Russia in Textbooks Corresponding to Russia and Ukraine Social Studies Course, Hüseyin ÇALIŞKAN, Yiğit CEBECİ, Mehmet UYMAZ

 

19.09.2025 CUMA

SALON 1

Prof. Dr. Nevzat KOR SALONU

SALON 2

Prof. Dr. Fuat SEZGİN SALONU

SALON 3

Prof. Dr. Gültekin YILDIZ SALONU

  Oturum Başkanı: Prof. Dr. Murat İSKENDER Oturum Başkanı: Prof. Dr. Elif ATABEK YİĞİT Oturum Başkanı: Doç. Dr. Özkan ERGENE
2. OTURUM 6.sınıf matematik dersi kümeler konusunun aktif öğrenme teknikleri ile öğretiminin etkisinin çeşitli değikenler açısından incelenmesi Sakarya Üniversitesi, Duygu GÜR ERDOĞAN, Şeyda ŞİMŞEK Bibliometric Analysis of Studies on Sustainability in Education, Mehmet Emin USTA, Ümit DOĞAN Sınıf Öğretmenlerinin E-Okul Yönetim Bilgi Sisteminin Karar Destek Sistemine Dönüştürülmesine Yönelik Görüşleri, Musa ÇALIŞIR, Damla Nur Akkaya, Mustafa BEKTAŞ
16.30-17.30 Okuduğunu anlama becerisine yönelik etkinliklerin farklı puanlayıcılar tarafından genellenebilirlik kuramı ile incelenmesi Sakarya Üniversitesi, Gülden KAYA UYANIK, Serap ATAOĞLU Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programında Yer Alan Kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi, Yakup ALAN 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında Yer Alan Kazanımların Ve Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Yerelliğe Yansıması, Şenol BEŞOLUK, Handenur KARAHAN
  Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleki Kariyerlerinde Karşılaştığı Problemler, Şenol BEŞOLUK, Hüseyin Tugay KOCAÖZ The Effect of Pre-service Social Studies Teachers' Technology Use Self-Efficacy on Their Academic Achievement, Hüseyin ÇALIŞKAN, Ayça ORHAN Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Duygu Durumlarının ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Duyarlılıklarının Kişilik Tiplerine Göre İncelenmesi,  Ercan MASAL,  Nergiz YURDAKUL
  Teacher Opinions On The Contribution Of Intelligence Games To Student Development, Zeynep DEMİRTAŞ, Bahar SAVAŞ YAĞCI Her Çocuk Şiir Yazabilir: İlkokul öğrencilerine yönelik dijital şiir yazma asistanı, Dursun AKSU Behiç Ak'ın Çocuk Romanlarının Çocuk Edebiyatının Temel Ögeleri Açısından İncelenmesi, Mehmet ÖZDEMİR, Nazmiye BEKAR
  Öğretmenlerin Milli Eğitim Bakanlığının ölçme ve değerlendirme alanında gerçekleştirdiği değişiklikler konusundaki görüşleri ve özyeterlik algıları, Levent ERTUNA, Recep YAZICI

The Effects of Teacher Mobility on the Academic Success of Primary School Students, Mehmet Emin USTA

İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin ahlaki olgunlukları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki, Zeynep DEMİRTAŞ, Elif DAĞLI

 

 

20.09.2025 CUMARTESİ

SALON 1

Prof. Dr. Nevzat KOR SALONU

SALON 2

Prof. Dr. Fuat SEZGİN SALONU

SALON 3

Prof. Dr. Gültekin YILDIZ SALONU

  Oturum Başkanı: Prof. Dr. Mustafa BAYRAKCI Oturum Başkanı: Doç. Dr. Canan SOLA ÖZGÜÇ Oturum Başkanı: Doç. Dr. Eda DEMİRHAN
1. OTURUM Farklı milletlerden ortaokul öğrencileri barış algılarının karşılaştırmalı incelenmesi, Hüseyin ÇALIŞKAN, Yiğit CEBECİ Etkin vatandaşlık için otantik öğrenmenin kullanılması: Roman öğrencilerle bir eylem araştırması, Hülya ÇELİK, Taha ŞENEL Ortaokul öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde Panoroma 1453 Tarih Müzesi gezi deneyimine ilişkin görüşleri, Hülya ÇELİK, Betül AYDEYER
16.30-17.30 FIRST LEGO LEAGUE etkinliklerinde işbirlikli öğrenmenin rolü: takım başarısı üzerine bir analiz, Onur İŞBULAN, Aysel YILDIRIM

Öğretmenlerin siber insani değer düzeylerinin 360 derece değerlendirilmesi Sakarya Üniversitesi, Gözde SEZEN GÜLTEKİN, Sümeyye DOĞAN

Ortaokul ingilizce öğretmenlerinin dijital yeterlikleri üzerinde öğretmen öz-yeterlik ve öğretmen özerkliğinin rolünün incelenmesi, Elif BOZYİĞİT, Tuğba YALÇIN
  2023-2024 LGS sınav sorularının okuduğunu anlama ve yorumlama becerisi açısından incelenmesi, Alparslan OKUR, Ayşenur ÖRSDEMİR Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim gören 4-5 yaş çocuklarının motor gelişim düzeylerinin incelenmesi, Ahmet SAKİN, Gülgez BASMANAV Okul Öncesi Dönemde İşitme Yetersizliği Olan Çocukların Erken Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesinde Kullanılan Materyallerin İncelenmesi, Özlem ASLAN BAĞCI, İsmail KÖSE
  Parents’ views on out-of-school environments, Fatime BALKAN KIYICI, Elif ATABEK YİĞİT Yapay zeka destekli öğrenme araçlarının programlama eğitimdeki rolü: 6. sınıf öğrencileri üzerine bir inceleme, Şule YILMAZ ÖZDEN, Özlem ŞAHİN Playing outside, thriving inside: exploring the impact of outdoor play frequency on emotional intelligence in children aged 5–6, Eslem Gözde ŞENÖZ